דברים שצריכים לדעת לפני שקונים שולחן עמידה חשמלי

אודות iStand

אודות iStand

הייטקיסט שיושב הרבה שעות מול המחשב, דואג לגב שלו ושל אחרים

הצרה של העת המודרנית היא החוסר בתזוזה. הדוגמה הכי מובהקת לכך היא עבודה במשרד – רוב העולם מבלה לפחות חצי מהיום שלו בישיבה על כיסא. למה זה לא טוב? מכמה סיבות:

  1. לא נועדנו לשבת בצורה זו – ישיבה על כיסא לא נוכחת בטבע כפי שאנו יודעים, היא מזיקה מבחינה אנטומית לגוף.
  2. ישיבה ממושכת ללא תנועה מובילה לבעיות במפרקים – גב, כתפיים ועוד.
  3. ישיבה ממושכת מביאה לחוסר חיוניות, אנרגיה ומוכח כיום שאפילו למצבי דיכאון.

על מנת לצמצם את הנזק הומצאו פתרונות רבים, ביניהם השולחן החשמלי המתכוונן. גם אתם סובלים בגלל ישיבה ממושכת? הכתבה הזו תעשה סוף לסבל שלכם ותסביר לכם איך לרכוש שולחן שישנה לכם את החיים!

שולחן מתכוונן

שולחן זה משתנה בגובה שלו לפי הרצון של המשתמש – הוא יכול לשמש כשולחן ישיבה או שולחן עמידה. הדינמיות שלו חיובית כיוון שגם עמידה ממושכת היא מזיקה, בעיקר לגב התחתון. שולחן זה מאפשר לעמוד ולשבת לסירוגין ובכך לפתור את הבעיה. תרומותיו הבריאותיות:

  1. משפר את זרימת הדם.
  2. מונע כאבי גב.
  3. מאפשר פיזור עומסים בעמוד השדרה ובכל הגוף.
  4. מעלה את רמת הריכוז והערנות.

כמה עולה שולחן מתכוונן?

זה תלוי בחומר ממנו עשוי השולחן ובסוג ההפעלה שלו – אם הוא חשמלי או ידני. שולחנות שמתכווננים בצורה חשמלית יעלו בין 3000 ל- 5000 שקלים. שולחנות שמתכווננים שאופן ידני (בדרך גלל גלגל ידני קטן שצריך לסובב) יעלו בין 1000 ל- 2000 שקלים.

מה חשוב לבדוק לפני רכישת שולחן מתכוונן?

כמו בכל רכישה, חשוב לחשוב לפני מה הצרכים שלכם ומה הרצונות שלכם, ולנסות להתאים את השולחן אותו אתם רוכשים אליהם. הקריטריונים המשמעותיים הם:

  1. מידות השולחן – חשבו איזה גודל שולחן את צריכים. האם תניחו עליו מחשב וחפצים רבים או שאתם לא זקוקים למרחב גדול. כמו כן, חשבו על גודל החלל אליו השולחן ייכנס – האם הוא מסוגל להכיל שולחן גדול או לא.
  2. משקל – לכל שולחן רמת יציבות ועמידות שונה, לכן מומלץ לבדוק לפני שהשולחן אותו אתם רוצים מסוגל לשאת את החפצים שלכם.
  3. דגם ומרקם – זה הזמן להתפרע עם הדמיון. בחרו את השולחן שעשוי מהחומר האהוב עליכם שישדרג את החלל אליו הוא ייכנס. היופי הוא חלק חשוב בחיים כי הוא מכניס שמחה, אם תבחרו שולחן שמוצא חן בעיניכם תזכו לעבוד בסביבה משמחת. כמו כן, חשוב לבדוק שהחומר תואם לסביבת העבודה.
  4. חשמלי או ידני – יש שני סוגים של שולחן מתכוונן כאמור. אמנם השולחן החשמלי יקר יותר, אך אם אתם מניחים חפצים רבים על השולחן, לא תסתדרו עם הדגם הידני כיוון שהוא יקשה על ההעלאה. בנוסף, בזמן העלאת השולחן באופן ידני עלולים ליפול חפצים וחבל על הבלגן. יתר על כן, ניתן להוסיף לשיקול את כמות הפעמים שתשנו את גובה השולחן ביום – אם מדובר בפעם אחת ואין לכם חפצים רבים, שולחן ידני יכול בהחלט להספיק.

כיסא גבוה הוא הפתרון האולטימטיבי

אתן לכם טיפ גאוני – במקום לשנות את גובה השולחן, תוכלו פשוט לקנות כיסא גבוה. עם כיסא גבוה תוכלו לשבת לצד השולחן ולעמוד לידו מבלי צורך לשנות את הגובה של השולחן. ניתן לרכוש כסאות ארגונומיים שמשנים את גובהם יחד עם השולחן.

עוד פרטים שכדאי לחשוב עליהם

חשוב לשים לב למגוון פרטים קטנים בעת הקנייה. ראשית, בדקו האם המנוע של השולחן רועש וחורק או שהוא מתנהל ביעילות ובמהירות. שנית, מומלץ לרכוש שולחן עם טיימר שמזכיר לעמוד מדי פעם. בנוסף, אולי הפרט החשוב ביותר, הוא לבדוק שיש לשולחן מערכת זיכרון שיודעת להגיע לאותם מצבים כל פעם. מערכת הזיכרון שומרת את הגובה שנוח למשתמש ומונעת ממנו בכל פעם לכוון את השולחן לגובה המתאים. ובנוגע לחברה, בדקו שהיא מציעה אחריות לפחות ל- 4 שנים, כיוון שמדובר בפריט די יקר שעשוי להתקלקל.

לסיכום

שולחן חשמלי הוא המצאה נהדרת וחשובה לבריאות. חשוב לשמור על הגוף שלנו ולהימנע מסבל מיותר. שולחן חשמלי הוא היתרון האידיאלי בשביל מי שמבלה חלק נכבד מיומי בישיבה. ניתן לרכוש שולחן ידני או חשמלי – עשו את השיקול שלכם שנכון לכם. בהצלחה !

כתבות שעשויות לעניין אותך