עמדות עבודה בעמידה למחשב שכדאי להכיר

עמדת עבודה

Table of Contents

הרבה מאיתנו עובדים הרבה מאוד שעות מול המסך מחשב וחשוב שעמדות העבודה ייתנו לנו את הסביבה האופטימלית לעבודה. כזאת שתגרום לנו לנוחות ואפקטיביות. החיפוש אחר משהו נוח שיפחית לי את הכאבי גב גרם לי לחפש אחר עמדת עבודה בעמידה. כמובן ששולחן עמידה זה אחד הפתרונות אבל תתפלאו, יש עוד סוגי עמדות עבודה בעמידה, לאו דווקא שולחנות עמידה, שמאפשרים לשפר לכם את העמדת עבודה לכזאת שאפשר לעמוד בה ולעבוד בלי לשנות בכלל את השולחן עבודה לשולחן עבודה מתכוונן.

מהן עמדות עבודה בעמידה?

עמדת עבודה בעמידה היא עמדת עבודה ניידת, כזאת שמאפשרת להשאיר את השולחן עבודה הנוכחי ועדיין לאפשר לעבוד בעמידה. אפשר לשים אותה על השולחן עבודה ולכוונן אותה לגובה המתאים. בדרך כלל מדובר על עמדת עבודה למחשב, כזאת שמגיעה עם משטח למקלדת.

באנגלית הם נקראים Standing Desk Converters, הם לא שולחנות עמידה מתכווננות, אלא ממירים לשולחנות עמידה. כלומר הופכים שולחן רגיל לשולחן עמידה בעזרתם.

כל העמדות שנציג, הן בעצם עמדות מחשב, כולן מגיעות עם משטח למקלדת.

היתרונות של עמדות עבודה בעמידה

לעמדות עבודה בעמידה יש כמה יתרונות על פני שולחנות עמידה ששווה לשקול:

  1. מחיר – הן יותר זולות משולחנות עמידה, דבר שיכול להיות מהותי אם התקציב שלכם לא גבוה. אם בשולחן עמידה רגיל הטווח יכול לנוע בין 3,000 – 5,000 שקלים, פה מדובר על הוצאה שיכולה לנוע בין 1,000 ל 2,7000 שקלים.
  2. ניידות – יתרון גדול שלהן הוא שאפשר לקחת אותן לכל מקום. ברוב מקומות העבודה זה לא כזה נפוץ לעבוד בשולחן עמידה ולא כולן מאפשרות, אבל אפשר לקנות עמדת עבודה כזאת ולהביא אותה למקום עבודה שלכם ולשים אותה על השולחן. אם יום אחד תצטרכו לעבור, פשוט לוקחים את זה למקום החדש.
  3. לשמור על השולחן הקיים – אם אתם אוהבים את השולחן שלכם, אתם יכולים לשמור עליו. כל הרעיון הוא שאתם שמים את העמדה על השולחן עצמו.

החסרונות של עמדות עבודה בעמידה

יש לקחת בחשבון שיש כמה חסרונות שצריך לשם לב אליהם:

  1. משטח עבודה קטן יותר – העמדת עבודה תהיה בדרך כלל קטנה יותר מהשולחן עצמו ולכן גם המשטח עצמו יהיה קטן יותר, לכן לא נוכל לשים יותר מדי דברים עליה, נצטרך להשאיר על השולחן הרגיל.
  2. עבודה עם פריטים כבדים – העמדת עבודה לא תוכל לסחוב דברים כבדים מדי כמו שניתן לשים על שולחן עמידה. בדרך כלל יהיה אפשר לשים מקסימום עד 20-15 ק"ג.
  3. נראות – זה נראה קצת מוזר וחלק מהאנשים פחות יאהבו את איך זה נראה. בעצם על השולחן יהיה מתקן, בדרך כלל שחור, שנראה לא קשור לשולחן עצמו ולא סימטרי.

סוגים של עמדות עבודה בעמידה

יש כמה סוגים של עמדות עבודה שכדאי להכיר לפני שרצים לקנות. בדרך כלל זה מתבטא בצורה שלהם ועוד יתרונות וחסרונות שיש להן. אלה הסוגים:

  1. צורת x מתכווננת Adjustable X Design
  2. צורת Z מתכווננת Adjustable Z Design
  3. עמדת מחשב חשמלית
  4. משטח מתכוונן

צורת X מתכווננת (Adjustable X Design)

העמדת מחשב המתכווננת הזאת בעלת רגליים בצורת איקס.

טווח מחירים: בין 1,000 ל 2,000 ש"ח

יש לה יתרון בכך שאפשר להגביה ולנהמיך אותה בצורה כזאת שהיא לא מתקדמת אליך, היא פשוט יורדת/עולה בצורה אנכית. החסרון שהיא טיפה יותר יקרה מהאחרות.

אפשר לראות בסרטון הבא ביקורת על הצורה הזאת (ספציפית על הדגמים של Flexispot). שימו לב שבסרטון הוא גם מסביר את היתרון בזה שזה עולה ישר לגובה ולא מתקדם לעבר המשתמש.


צורת Z מתכווננת (Adjustable Z Design)

העמדת מחשב המתכווננת הזאת בעלת רגליים בצורת האות Z.

טווח מחירים: בין 1,000 ל 2,000 ש"ח

רוב העמדות מחשב הניידות שמיוצרות הן בצורה הזאת. היא יותר זולה, והחסרון היחידי הוא שכשמכוונניים אותה זה היא מתקדמת אליך, דבר שיכול אולי טיפה לא נוח.

ניתן לראות איך זה נראה בביקורת הבאה על דגם של VIVO מסוג Z:


עמדת מחשב חשמלית

עמדה שקל מאוד לתפעל אותה, היא חשמלית ואפשר לכוונן אותה בעזרות כפתור. זה דבר שיכול להיות טוב למספר מסכים ועומס גדול יותר. החסרון הוא שזה יותר יקר מהעמדות מחשב המתכווננות שראינו עד עכשיו בעקבות השימוש במנוע חשמלי.

טווח מחירים: לא מצאתי שמוכרים כאלה בארץ אז אני לא יודע להגיד כמה זה היה עולה בארץ. אבל, על פי האתר של Vari, הם מוכרים עמדה כזאת ב 400$ שזה, נכון לדולר היום (3.28 ש"ח) יוצא 1,312 ש"ח, ככה שניתן לצפות שזה היה עולה יותר בארץ.

יש כאן ביקורת מעולה על עמדה מהסוג הזה מסוג של חברת VARIDESK:


משטח מתכוונן (עמדה מינימליסטית)

העמדת מחשב הזאת היא די מצומצמת וקטנה. פחות תופס מקום אבל אני לא בטוח עד כמה זה יציב, שאחרי יש לנו מעין עמוד שצריך להחזיק את הכל. לכן היא כנראה טובה רק לעבודה עם מסך אחד. יש בה אפשרות לכוונן את המסך וגם את המקלדת, זה דורש בעצם שתי כיוונונים ואפשר במקרים מסוימים גם להוסיף תמיכה למשטח של המקדלת כדי שתוכל להחזיק דברים טיפה יותר כבדים.

טווח מחירים: גם כאן לא מצאתי שמוכרים עמדה כזאת בארץ, לכן בדקתי באתר של Ergo Desktop וראיתי שהם מוכרים עמדה כזאת ב 500$ שזה 1,640 ש"ח ובארץ זה היה עולה יותר.

בסרטון הזה יש ביקורת עליה וניתן להתרשם ממנה:


אז מה הכי כדאי?

זאת שאלה שנורא קשורה למה שאתם מתחברים. מה שנמכר היום בארץ הם שני הסוגים הראשונים של סוג X ו Z. המחירים כמו שציינתי נעים בין 1,000 עד 2,000 ש"ח לכל היותר לפי מה שראיתי. הם די יציבות ונוחות לעבודה בגלל הצורה שהן בנויות. קלות לתפעול וכל מה שנשאר לעשות זה לחפש מקום שאפשר לבדוק שזה אכן יתאים לכם.

העמדות עבודה הן פתרון טוב למקרה שאתם לא יכולים להרשות לעצמכם שולחן עמידה חשמלי ורוצים משהו שאפשר לנייד אותו, יחסית בקלות, במידה ותצטרכו לעבור דירה או למקום עבודה אחר.