שולחן מתכוונן חשמלי

שולחן מתכוונן חשמלי

תוכן עניינים

זה בדרך כלל מתחיל בחוסר נוחות על הכיסא אחרי הרבה זמן שאתם יושבים עליו, בהתחלה מנסים קצת לשנות תנוחה אבל זה לא עוזר. מתישהו גם הכאבים יגיעו ואז תצטרפו לסטטיסטיקה הגדולה של האנשים שסובלים או סבלו מלפחות בעיית גב אחת בחייהם. בדיוק בשביל נוצרו השולחנות המתכווננים, כאלה שאפשר לשנות את הגובה שלהם ולאפשר לשבת ולאחר חצי שעה לעמוד ולהוריד מהעומס על הגב.

בעולם זה יותר נפוץ אבל גם אצלנו זה מתחיל לתפוס תאוצה ושולחנות מתכווננים נכנסים חזק יותר לתודעה הישראלית ואיתם גם מגיעים סוגים שונים של שולחנות, כאן נדבר על שולחן חשמלי. 

זהו בעצם השולחן הכי נפוץ מקרב השולחנות העומדים מכיוון שהוא הכי נוח. בלחיצת כפתור ניתן לעלות לו או להוריד לו את הגובה, בניגוד לשולחן מתכוונן ידני ששם צריך להתאמץ קצת. יש גם שולחנות חשמליים שניתן לתכנת אותם לגובה מסוים כך שיהיה ניתן ללחוץ על כפתור אחד והוא יגיע לגודל שהגדרנו.

למי מתאים שולחן חשמלי?

הוא יכול להתאים לכל אחד אבל בדרך כלל לאנשים שסובלים מבעיות גב וקשה להם לשבת הרבה זמן על הכיסא, שולחן חשמלי יכול להיות פתרון טוב. היתרון הגדול שלו הוא שהוא לא דורש יותר מדי מאמץ בשביל לכוונן אותו.

אז איך באמת מכוונים אותו?

לכל שולחן חשמלי מתכוונן יש מערכת בקרה חשמלית שבעזרת החצים ניתן לכוון אותו לגובה.

בנוסף, וזה לפעמים תלוי בדגם, יש אפשרות לתכנת אותו לזכור גובה מסוים ככה שבפעם הבאה נוכל ללחוץ עליו פעם אחת והוא כבר יגיע לגובה הרצוי בלי שנצטרך להחזיק את הלחיצה על הכפתור כד שיראה לנו מתאים.

מערכת בקרה של שולחן חשמלי
מערכת בקרה של שולחן עמידה

כמה שולחן חשמלי עולה?

המחירים נעים מ-2,900 ש"ח ועד ל- 5,000 ש"ח, אלה הם פחות או יותר טווחי המחירים. אל תשכחו, מדובר בלא סתם שולחן עמידה, שולחן עם מערכת בקרה חשמלית שצריכה להרים שולחן ולהיות מסוגלת לתמוך בעומסים שונים שנמצאים על השולחן.

טווחי גובה

הטווחי גובה משתנים בין הדגמים, בדרך כלל הגובה מינימום שלו יכול להתחיל בערך מ 60 ס"מ כאשר הגובה המקסימלי יכול להגיע ל140-130 ס"מ.

למשל בשולחן שאני עובד עליו זה מגיע לעד 140 ס"מ, והכי נמוך שבדקתי היה 83 ס"מ אבל אני מאמין שהוא יכול יותר.

שולחן חשמלי ללא שולחן

תופתעו לדעת אבל לא תמיד חייבים לקנות את השולחן עם החלק העליון, יש אפשרות גם לקנות רק את השלד עם המנוע ככה שאתם תדאגו להביא את העץ של השולחן שאותו ניתן יהיה להרכיב על השלד. אני פחות מתחבר לזה כי אני די עצלן אבל זה יכול להתאים במקומות עבודה שרוצים ליצור התאמה בין שולחנות רגילים לשולחנות עמידה, כלומר לשמור שכל השולחנות יראו אותו דבר. כמובן שאם יש למישהו העדפה אישית של סוג השולחן זה גם יכול להתאים.

שלד של שולחן עבודה

ההתרשמות שלי מעבודה על שולחן חשמלי

אני משתמש כבר מעל שנה בשולחן חשמלי בעבודה, ואני משתדל לעשות כל זמן מסוים שינוי בין הישיבה לעמידה. לפעמים פשוט יש לי קצת אי נוחות ואז אני יודע שזה בגלל שאני הרבה זמן יושב. ברגע שאני עובר לעמידה אני כבר מרגיש הקלהעל הגב ואני בהחלט יכול להגיד שזה עוזר לי בעבודה.